06-20 93 15 66      praktijkrustinjezelf@gmail.com

Hoofdpijnmassage

Hoofdpijn? Migraine? Een 'vol' hoofd? Ervaar Rust in Jezelf tijdens een hoofdpijnmassage

Hoofdpijnmassage

Wist je dat 1 op de 5 Nederlanders minimaal 1 dag in de week last heeft van hoofdpijn? Misschien ben jij er één van.

Hoofdpijn ervaren kan verschillende oorzaken hebben: stress, slechte houding, lage vochtinname, slaaptekort, te weinig lichamelijke beweging, overmatig alcoholgebruik, trauma aan het hoofd, medische aandoeningen, menstruele problemen, bloedarmoede, enz.  Soms kunnen bepaalde voedingsstoffen voor hoofdpijn zorgen.

Veel mensen weten niet dat er verschillende manieren zijn om hoofdpijn te verminderen of er helemaal vanaf te komen. Massage kan hoofdpijnklachten verlichten en soms zelfs compleet wegnemen. De behandeling duurt een uur. Je ligt gekleed op je rug op tafel. Uiteraard worden schouders, nek en hoofd gemasseerd.  Zo worden spieren soepel worden gemaakt en eventuele blokkades opgeheven. Als alles goed blijft stromen, geeft dit minder kans is op verkramping van de spieren met als gevolg minder (of een kleinere kans op) hoofdpijn. Daarnaast word je in een diepe ontspanning gebracht door Reiki, strijkingen en pulsingen van het gehele lichaam. Het is een hele prettige massage om te ontvangen.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijnen; migraine en spanningshoofdpijn zijn de bekendste twee. Bij een migraine-aanval of een zware hoofdpijn word je niet gemasseerd. Dat is het laatste waar je dan behoefte aan hebt. Als je last hebt van migraine dan kan het regelmatig ondergaan van een hoofdpijnmassage het interval tussen twee aanvallen aanzienlijk vergroten.

Bij spanning of stress is het raadzaam om wel (enkele) hoofdpijnmassage(s) te ondergaan. Zelfs bij lichte hoofdpijn kan de massage pijn wegnemen of verzachten.